søndag 16. mars 2014

Øve seg på å sykle...

Det er bare å innrømme det: våre barn er trege til å lære seg å sykle uten støttehjul. Sjøl var jeg 3 1/2 da jeg behersket den kunsten, mine nieser har bare vært 2 1/2... Vår egen 5-åring fikk vel knapt prøve sykkelen i fjor; det var kjappere å bare hive henne inn i sykkelvogna. Men i år er det tidlig vår, og sykkelen er allerede henta fram! Vi tråkket noen runder på dette ujevne og sugende underlaget men hele hønseflokken som ivrige tilskuere.



Jeg fikk også beskjed om å skru av støttehjulene, 
hvilket jeg gjorde, og så prøvde vi noen runder uten. 
Phu! Det var slitsomt! Men vi gir oss ikke, snart sitter det!

2 kommentarer:

  1. Lykke til med syklinga! Fint å ha et trygt tun å øve seg på.

    SvarSlett
  2. Hurra!!! Dette er antakeligvis en av de få tingene jeg faktisk har tenkt at vi burde ha øvd på - fordi han som nettopp har fylt fire ikke sykler selv enda, og søskenbarna har gjort det leeeheeenge… :) Vi har en tung sak av en sykkel, så det er mulig vi må se oss om etter en ny. Så jeg ble jo ekstra glad av dette innlegget, jeg :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...