søndag 27. juli 2014

Fjelltur med stor F

 Forrige søndag var jeg, mannen min og gutten vår på fjelltur. En lang fjelltur. Til det høyeste fjellet vi har her i området, 1827 moh. Det er ikke mange høye fjelltopper rundt, så man ser toppen veldig godt fra alle steder - og man har en fantastisk utsikt når man er oppe. Denne toppen har alltid vært en drøm for meg å nå, siden den vises veldig godt fra hyttevinduet.
 Man starter fra ei levende seter.
 Vi brukte ca 2 timer på å gå inn til foten av fjellet.
Man må gå over den lille toppen til høyre på bildet før man fortsetter til hovedtoppen.

Så starter stigninga og noen "luretopper".

Oppe på fortoppen!


 Utsikt alle veier! Rondane på bildet til venstre.

Fem timer brukte vi fra bilen til toppen. 10-åringen var rene fjellgeita, det var jeg som slet i baktroppen...


Jeg fikk så vondt i tærne på vei hjem!
Deilig å lufte dem litt og dyppe den nedi den fossende fjellbekken.

Endelig tilbake ved utgangspunktet!
Vi brukte like lang tid ned som opp, dvs at vi var på tur i 10 timer! Selvfølgelig inkludert gode mat- og drikkepauser. Da var vi slitne, sårføtte og solbrente!

Slik ser fjellet ut på avstand, og man går altså via høyeste punktet på den minste toppen til høyre...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...