mandag 11. august 2014

Speiderleir

(Til alle dere som kikket på bloggen min forrige uke: alle innleggene var laget på forhånd og ble publisert av seg sjøl etterhvert. Smart, ikke sant? For jeg var nemlig langt unna datamaskiner og elektronikk - jeg var på SPEIDERLEIR!)
Speiderledermannen min trengte å ha med seg en kvinnelig leder til landsleiren i Asker, og siden ingen meldte seg frivillig ble det meg! Jeg angrer ikke! Minner for livet for hele familien!

Det var litt rått de første dagene, men ellers var været bare helt knall! Vi hadde telt og lavvoer til alle speiderne våre (12 barn tilsammen), men det endte med at de flyttet ut og under en presenning en etter en.

Mange aktiviteter, men også tid til kos på vårt eget leirområde.


Tannpuss i de sene kveldstimer...

Frokost til hele gjengen.

YMCA

Takk for at jeg fikk bli med på leir!

Det var utrolig slitsomt, ikke minst det å ha ansvaret for 9 barn i tillegg til mine egne tre. Store, flinke unger som greide seg sjøl og tok sin tørn av alle oppgaver, men det er noe med det ansvaret allikevel. Og det kan jo fort skje litt av hvert når 5500 unger leker med kniv og øks sammenhengende i åtte dager - hvilket det også gjorde - men jeg synes vi greide det fint, speidermannen min og jeg.


1 kommentar:

  1. Åh, det der såg utruleg kjekt ut! Heldige barn som får reise på speidarleir! Eg har eigentleg alltid hatt ein liten draum om å vere speidar, trur eg. :) Eg har Speiderboka, og bruker ho som mi eiga vesle Hakkespettbok. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...