lørdag 17. januar 2015

TUR #4: Skitur med overnatting!

Vi hadde en plan om "Natt i naturen" tirsdag til onsdag i forbindelse med åpningen av friluftslivets år. Men midt i hverdagen og med mange kuldegrader ble det litt kronglete for oss, så vi sparte det til helga!

Ikke noe problem å bytte bort gullrekka på tv mot litt frisk luft!
Deilig at vi fortsatt har pulken når hele familien skal ha med store soveposer, litt klesskift, mat og drikke!


Gøy å gå på ski i mørket! Men ikke så lett å ta gode bilder...
Turen var ikke lang, bare til lavvoen. Den er så fin, den lavvoen: Nærme nok til at man kan gå dit nesten når som helst, men langt nok unna til at man er på ORDENTLIG tur, og det er litt tungvint å gå tilbake hvis man har glømt noe.






Deilig å ligge i soveposen og stirre inn i flammene.

Egg og bacon til frokost...


 Vi sov godt og lenge!

Lavvoen er fin, men slettes ikke tett eller isolert, så vi var heldige med god temperatur. Jeg var såpass forkjøla at jeg var usikker på om dette var en god idé, men det var det! Føler meg nesten bedre nå! Også elsker jeg soveposen min! Ingen hemmelighet at jeg er en ordentlig frossenpinn. Og her må jeg sitere min mann, etter at jeg uttrykte min kjærlighet til soveposen i dagtidlig: "Vet du, jeg er helt enig! Den er SÅ verdt det! Tenk å ha en kone som synes det er helt greit å sove ute om vinteren, men som nesten synes det er for kaldt å sove inne!" (Dere skjønner; jeg har ekstra lang, ekstra varm dundyne, varmeflaske, lue og helst litt varme på inne på soverommet...)

Sist vi sov i lavvoen er over et år siden, det kan man lese om HER.




1 kommentar:

  1. Wow, så koselig!! Lurer på om jeg hadde fått med meg noen i familien på noe sånt??!! Men da måtte vi først investert i varme soveposer...! Selv liker jeg å sove i kaldt soverom, men ute??? Vet ikke helt!!!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...