fredag 26. juni 2015

Natursti/ kultursti

Ikke langt fra besteforeldrene mine er det en flott kultur- og natursti. Tenk at det finnes så mye spennende historie bare et stenkast unna! Det lokale turlaget hadde med egen guide og vi be med alle fem (for ungene våre er faktisk veldig historieinteressert, så sånne ting er det greit å dra dem med på). For å si det sånn, så trakk vi vel ned gjennomsnittsalderen betraktelig, til og med jeg og mannen min. Ja, til og med mamman min var blant de yngste der. Bestefar var også med (fire generasjoner på tur!) og han var nok mest i målgruppa... Det er bare fint med aldersblanding, synes jeg, men det er klart det kan bli litt kjedelig for de yngste og vi var jo ikke ved bilen igjen før kl 22.00, og da var vi våte og kalde og hadde en halvtimes biltur igjen før vi var hjemme hos oss...

 Spennende gruvehistorie ved "Gruvesteinen".

 Fine informasjonstavler og spor etter tidligere tider.

 Sjølve gruvene var gjerdet inn.
 Kafferast i det elendige været. Tenåringen hadde 
med seg bøker(!) og la seg ned i mosen for å lese litt...

Om turen ikke var helt tilpasset barnefamilier, 
takker vi allikevel for en fin tur!

1 kommentar:

  1. very informative post for me as I am always looking for new content that can help me and my knowledge grow better.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...