tirsdag 15. oktober 2013

Severdigheter langs veien

jeg blir liksom aldri helt ferdig med årets høstferie, jeg...

Vanligvis er vi ikke veldig flinke til å stoppe langs veikanten å se på attraksjoner. Vi har det for travelt med å nå målet. På lange bilturer med små barn blir ofte til at man kjører så langt man kan mens de er venner/ sover, også blir det en "dustestopp" på en bensinstasjon, busslomme eller handlesenter... Nå er ungene våre blitt så store at de hverken sover eller er venner lenge om gangen, men de er derimot blitt flinkere til å gå ut og inn av bilen sjøl, og ikke minst greier de å ta av å på sikkerhetsbeltet sjøl! Det hjelper på, og man kan ta flere spontane stopper underveis.

Da jeg var ung yngre, hadde jeg og ei venninne en bilferie i Norge der vi på hjemveien valgte å stoppe innom ALLE severdigheter som var skiltet langs veien. Det var ikke alt jeg ble like imponert over, for å si det sånn, men mye er faktisk litt interessant.
På tur hjem fra Bergen kjørte vi bl.a. en liten bit på "historisk rute".

Galskap å anlegge veier i slikt terreng.


Borgund stavkirke
-en ekte severdighet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...