torsdag 19. desember 2013

Ut å hogge juletre

Dagens aktivitet i adventskalenderen: ut å finne juletre!
Stor begeistring fra de to yngste, eldstejenta litt mer avmålt, og valgte å bli inne!
Øksa var med på turen. Skal man hogge et tre må man bruke øks, mente 9-åringen. Godt poeng, men det er såklart enklere å sage ned et juletre. Det fant også barna ut.


Bål måtte vi selvfølgelig ha. Godt samarbeid mellom bror og søster her (jeg brukte blitz på kameraet her, men i virkeligheten var det jo stappmørkt, så lommelykt lyset var nødvendig får å se hvor han skulle tenne på)!

 Jammen fikk de det til óg!

Jeg glemte kanskje å si det innledningsvis, men vi har egen skog. Praktisk, så slipper vi å spørre noen andre grunneiere om lov til å hogge. Og som dere ser når jeg zoomer ut, var ikke vår juletre-ekspedisjon så langt unna hjemme... "Små turer er også store", er det ikke det Stormberg sier?
(vi har større skog enn som så, altså, må jeg få presisere. Ikke kjempestor, men litt større)

Litt varm drikke og "spøkelses"historier rundt bålet gjør alltid lykke!

2 kommentarer:

  1. Minituren liker godt de korte turene. Det er ikke antall kilometer som teller, det er hvor deilig man har det på tur som gjelder. Jeg misunner dere egen skog. Bør jeg plante en liten gran skog i hagen til våren rundt den nye bål plassen?
    http://minituren.blogspot.no/

    SvarSlett
  2. Stormberg, sier du? Jeg tror de må ha kopiert noen... Fineste familien! Vi er bortskjemt og får tre fra pappa. Fint for alle :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...