onsdag 13. juni 2012

"egyptiske" invitasjoner

(Aller først må jeg si at jeg vet egentlig ikke hvordan man skal gjøre dette, jeg bare improviserte litt etterhvert.)
Jeg starta med en tekopp. Lagde sterk te, og lot den bli kald.

Vanlige A4-ark (kopi-papir) fikk revne kanter og ble litt smalere.

I en ildfast form helte jeg teen, og ga arkene et bad.
Fint å drive ute på verandaen da, både pga søl og god tørk.

Jeg har ikke god greie på papyrus, men regner med at gulfalmede ark ser ganske autentisk ut (for det er sikkert 8 åringer nøye på... he he)

"Horus' øye" og andre hieroglyfer ble tegnet på med brun penn.




Rullet dem sammen og knøt på ei snor - FERDIG!

1 kommentar:

  1. For en heldig gutt!!!
    Egen sarkofag til og med!
    Flinke dere er.
    Vi ligger litt bakpå her...
    Men sendte bursdagsgaver til alle tre igår, så da rekker kanskje gaven frem til selkapet. (eller om han vil spare den til den ekte dagen da ;)
    Klem fra Dina!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...