onsdag 6. juni 2012

Onsdag er min miljøvennlige dag!

Noen ler litt overbærende av meg når jeg sier at onsdag er min miljøvennlige dag, men faktum er at alle monner drar, og de som gjør litt narr av det er gjerne ikke superflinke til å tenke på miljøet sjøl. Så det så! 
Min miljøvennlighet går ut på å sykle til jobben. ikke ulikt Mette Marit. 
(I vinterhalvåret tar jeg buss.)
Grunnen at det kun er onsdag som er min miljøvennlige dag har noe med henting og bringing i barnehage/ SFO/ skole, men på onsdager har barna og pappa'n fri!
Tur/ retur blir det 1 1/2 mil, så det blit jo litt trening av det også, sjøl om det er utrolig demotiverende å bli forbisyklet av folk som er neste dobbelt så gammel som meg! (men vedkommende hadde sykkelsko og racersykkel, så jeg unnskylder meg med det.)
 Med kompaktkameraet til dattera mi ta jeg bilde i fart! Tøft?

oi! Sola tittet fram! var gøy å prøve å ta bilde av sin egen skygge, sjøl om jeg ikke fikk det helt til.


Jeg har lås på sykkelen min, og jeg låser alltid når jeg parkerer i tettbygde strøk, sjøl om noen mener det ikke er nødvendig når man har en sykkel slik som min... "De tar vel ikke det dårligste de ser!" Men alle må da vel forstå at når sykkelen er brukt så mye som min, er det fordi den er utrolig god!

Jepp - jeg bruker ALLTID hjelm. og buff.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...