torsdag 7. mars 2013

Et utfyllende innlegg

I går fikk jeg en kommentar på bloggen min som ba meg bruke retteprogram, skrive mer utfyllende og bruke mer relevante bilder... Først ble jeg irritert, så ble jeg litt fornærma, men så tenker jeg kanskje at det var godt ment?

For det første er det retteprogram her jeg skriver. Noen ganger skriver jeg feil allikevel... I tillegg er jeg ikke 100% konsekvent, men jeg liker å benytte meg av sideform eller klammeform, dvs. ord som er lov å skrive i følge ordbøkene, bare ikke i lærebøker. Jeg liker å bruke de "lovlige" orda som er mest lik mitt muntlige språk. Jeg velger å tro at ingen har problemer med det. Jeg har sett, på noen ganske få blogger, at enkelte nettsider oversetter seg sjøl. Til og med norske blogger oversetter seg sjøl til norsk, og det blir veldig rart. Ikke vet jeg hvorfor, men kanskje det skjer på min blogg også? Noen som kan gi tilbakemelding? Og evt. tips til hvordan man løser det?

For det andre er dette min blogg, jeg skriver litt hva jeg vil, og det er ikke alltid jeg vil skrive så utfyllende. Noen ganger fordi jeg ikke har tid, noen ganger fordi jeg tenker at verken jeg eller alle andre gidder å lese masse tekst i et innlegg og ikke minst fordi jeg synes at bildene er viktigst! I tillegg er det et poeng for meg å kunne vise fram små glimt fra hverdagen vår uten at jeg blottlegger oss helt. Jeg synes altfor mange er lite kritisk i forhold til hva de legger ut. De fleste er flinke og bevisste, men langt ifra alle, og jeg forbeholder meg retten til å være anonym på vegne av meg sjøl og familien min!


Ullvotter som jeg har strikka, pynta med ullfilt og en knapp

For det tredje synes jeg at et innlegg som heter votter, som har bilde av votter og som skriver at ullvotter er bra å bruke er relevant nok. Eller?

Fooresten: takk for hyggelige kommentarer fra mine følgere! (og det er jo høyst frivillig om man vil lese bloggen min eller ikke!)

Kanskje lager jeg en dag et utfyllende innlegg om hvordan jeg strikker ullvotter til barn hvis noen er interessert? Hører rykter om at folk snakker om våren... Skjønner ikke hva de snakker om, jeg, her er det bruk for votter i flere måneder enda.

4 kommentarer:

  1. Godt sagt!
    Her er våren ( kanskje) kommet! Sykler er tatt ut, ungene løper med joggesko på, og dressene er lagt vekk!! ( men vet det kan snu fort da...!!!)
    Ha en fin kveld!
    Hilsen en som koser seg m bloggen din akkurat som den er;0)

    SvarSlett
  2. Eg signerer meg sjøl frå forrige innlegg:) Fin blogg med fine bilder!
    Silje

    SvarSlett
  3. Jeg digger bloggen din akkurat som den er, og er så skjønt enig med deg når det kommer til å være kritisk og tenke over hva en legger ut. Selv har jeg lært dette "the hard way" og har bl.a fjernet både bilder og tekst i ettertid. Det er vel en læreprosess. Personlig skulle jeg ønske at du (innimellom?) skrev litt mer, for det er spennende å følge deg, men samtidig er dette din blogg, det er du som skal bestemme hvordan den skal være, og jeg syns du skal blåse en lang marsj i den kommentaren. Med mindre du selv ønsker å skrive mer. :) Hva angår skrift, grammatikk og hele hopprennet tenker jeg at dette er blogglandia - og slett ingen norskstil.. ;)

    SvarSlett
  4. Jeg liker bloggen din på grunn av stilen du har valgt. Kort og lettlest med fine bilder. Fortsett gjerne slik du har gjort til nå for min del, du er flink!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...